Cselekvés helyett pótcselekvés

(Na végre (…) egy Fórum)

Szeptember 14.-én ( egy hónappal a hatalomra kerülésük évfordulója előtt…) a pilisborosjenői Önkormányzat fórumot tart Malomdűlőn a forgalomlassításról.
Soha az elmúlt 20 évben ilyen állapotok nem uralkodtak a Téglagyári úton. Fejmagasságú gaz, szemét, olyan kátyúk, hogy nem gyorsan, hanem már lassan sem lehet rajta közlekedni.

Ez egy téli kép a Téglagyári útról. Nyáron se jobb a helyzet a por miatt. Nem a forgalmat kellene lassítani, hanem por és zajmentes utat kéne építeni. Persze ez nehezebb és költségesebb is, meg munka is lenne vele. A szócsépléshez nem kell annyi energia…


A fórum helye külterület, a patak mentén mezőgazdasági művelés alatt álló, kertek, fölötte művelésből részben kivont zártkertek vannak.
A házak java része engedély nélkül épült, sok helyen így megszüntetve a csapadékvíz Háziréti patakba jutását.  A meghirdetett helyszín is pont egy ilyen útszakasz, ahol emiatt kétszer annyi a kátyú.
A szennyvízkezelés sem megoldott, a sötétzöld polgármesternek mégsem jut eszébe, hogy az itt lakóktól be kéne kérni igazolást a keletkező kb. 100m3/év/háztartás szennyvíz elszállításáról.
Amíg nem épült meg az Ürömi körforgalom addig Pilisvörösvárig állt reggel a kocsisor, ami miatt százával vágtattak reggelente a Téglagyári úton a befelé siető autósok. Persze akkor a Malomdűlő Kft. évente két három alkalommal autograderrel járhatóvá tette az utat.
Az Önkormányzat védelmében annyi elmondható, hogy az ide költözők nagyon jól tudják, hogy azért költöztek ide, mert a jogi viszonyok és az infrastruktúra hiánya miatt töredékéért jutottak ingatlanaikhoz és a víziközművekért sem kell havonta fizetni.
Talán éppen ezért a valós problémák helyett foglalkoznak a járhatatlan Téglagyári út forgalomkorlátozásával, ami jól jön a külső településrészt teljesen elhanyagoló Önkormányzatnak.
Ma a falu lakóinak 15%-a lakik a külső településrészén.
Ebben a ciklusban készült egy A4-es lapon egy fantasztikus probléma térkép, kihelyeztek 3 azaz három pozdorja hirdetőtáblát(~5000Ft./db) és egyszer kijöttek Téglagyári út elejére ahol 1 azaz egy kátyút betöltöttek a csoda masinájukkal(~5000Ft).


A valós feladatok az alábbiak lennének:
1) Tisztázni a zártkertes rész jelenlegi státuszát.
2) Meghatározni a jövőképét.
3) Megoldani a felszíni víz levezetést.
4) Kezelni a szennyvíz kérdést
5) Bevezetni az ivóvizet.
6) Pormentes, legalább martaszfalt utat építeni.


Persze lehet tovább helyi közösséget is építeni ehelyett! Hogyha továbbra is így látja el az Önkormányzat az amúgy kötelező feladatait, akkor ezzel a forgalom sebessége 0-ra redukálható a Téglagyári úton.